Streptococcoid

De primitieve vorm van een streptococ is de streptococcoid. Door behandeling van de oid-vorm houd je de bacterievorm over. Deze is herkenbaar voor het immuunsysteem en kan het lichaam, mits het immuunsysteem gezond is, prima verwijderen. De oid-vorm is niet gevoelig voor antibiotica. De bacterievorm die overblijft na het verwijderen van de oid-vorm wel.

De oid-vorm kan de oorzaak van zijn dat er een milde vorm van een auto-immuunziekte kan ontstaan. Auto-immuunziekten ontstaan doordat het immuunsysteem lichaamseigen cellen en stoffen als vreemd aanziet. Het lichaam gaat dan antistoffen tegen de eigen weefsels vormen. Voorbeelden van auto-immuunziekten zijn; rheumatoide artritis, sarcoïdose of Besnier Boeck, ziekte van Crohn etc.

De strepto-enterococ is een streptococ vorm die vooral in de darmen klachten veroorzaken. Wisselende ontlasting, gasvorming en algemene malaise. Ook hier geldt: behandel de oid-vorm en het immuunsysteem kan zelf de bacterie opruimen.

Door allerlei veranderingen in ons milieu en onze leefomstandigheden zijn er de afgelopen decennia talloze mutaties ontstaan. Mutaties die het bestaande evenwicht verstoren; ons immuunsysteem heeft hier nog geen of nog onvoldoende verweer tegen. Op een aantal van deze mutaties weet de reguliere geneeskunde geen antwoord. De antibiotica heeft in deze gevallen geen effect. Ook uit de hoek van de nieuwgevormde viroïden (mutatie van virussen) en fugoïden (mutaties van schimmels) kan gevaar dreigen.

De streptococcus mutandis is een mutatie van een van de vele streptococcen die er bestaan. Klachten: algemene malaise, luchtweginfectie, zere keel, pijn in de spieren en bindweefsel.

De streptomyces reticuli oid kunnen het beeld geven van een koortslip. Behandel je deze koortslip mals een herpes, dan zal er geen verbetering intreden.
Deze oid kan medeveroorzaker zijn van: overgewicht, overgangsklachten, verhoogd cholesterol, psoriasis, het ontstaan van suikerziekte.