Herpesvirus

Het Herpesvirus of te wel gordelroos heeft volgens de reguliere richtlijnen de volgende symptomen: uitslag, eenzijdige zenuwpijn, zenuwpijn in de rug.

Besmetting vindt voornamelijk plaats door direct contact met het virus. Besmetting is mogelijk via rechtstreeks huid- of slijmvliescontact (zoenen, seksueel contact). Ook door aanraking met de vingers van de herpesuitslag (koortsblaasjes, herpeszweertjes of met korstjes bedekte ingedroogde blaasjes) kan het virus worden overgebracht. De mogelijkheid bestaat dat daardoor de herpesinfectie ook op een andere plaats van het lichaam wordt overgebracht.
Je kunt het herpesvirus echter ook oplopen als foetus in de baarmoeder, via een bloedtransfusie met besmet bloed en via lichaamssappen.

Regulier is men van mening dat de Herpes virussen bestaan uit het Herpes Simplex virus (HSV) en het Varicella Zoster virus (VZV).
Deze twee virussen lijken erg veel op elkaar.

Herpes simplex is een virus dat infecties kan veroorzaken in de huid, slijmvliezen en zenuwen (bron: www.oogartsen.nl). Er zijn vele herpes virussen, maar de meest voorkomende zijn Herpes Simplex virus type 1, meestal verantwoordelijk voor herpesinfecties van gelaat, oog en de bekende koortslip en Herpes Simplex virus  type 2, meestal de oorzaak van herpesinfecties rond de geslachtsorganen. Beide virustypen kunnen in principe elk gebied van huid en aangrenzende slijmvliezen aantasten, zodat bijvoorbeeld ook infecties met HSV type 1 “onder de gordel” kunnen voorkomen.

Het Herpes Zoster virus kan twee virale syndromen veroorzaken. De eerste of primaire infectie is de waterpokken (varicella); meestal voorkomend bij kinderen. De tweede infectie is de gordelroos. Dit is een virale infectie die een huidziekte veroorzaakt en gepaard gaat met roodheid en met vocht gevulde blaasjes. De blaasjes vormen korstjes en kunnen  blijvende littekens geven. Soms doet het oog ook mee bij deze vorm en wordt dan herpes zoster ophthalmicus genoemd.

Hetgeen natuurgeneeskundigen echter testen is dat het herpesvirus verantwoordelijk is voor talrijke andere mysterieuze klachten, variërend van uitslag tot neurologische klachten, zoals spiertrekkingen, tintelingen, branderigheid, spasmen, chronische migraine, hoofdpijnen en nog veel meer.

Als je ooit het herpesvirus ergens hebt opgelopen of drager bent van het virus kan het heel goed zijn dat je er de eerste jaren niets van merkt..Zelfs na 50 jaar of langer kan het nog gaan toeslaan. Het virus kan zich in een van de organen schuilhouden, meestal in de lever, waar het niet door het immuunsysteem kan worden ontdekt. Tot een fysiek trauma of een emotionele gebeurtenis je verzwakt en/of een omgeving creëert die het virus sterker maakt. Daarentegen als je een sterk immuunsysteem hebt kan het virus het hele leven lang in latente toestand aanwezig zijn zonder klachten te geven.

Gordelroos kan klachten met uitslag veroorzaken maar ook zonder uitslag.
Er zijn verschillende verschijningsvormen van gordelroos, o.a.

• De klassieke gordelroos geeft uitslag bijvoorbeeld op de borst, schouders of nek, maar niet op de armen.
  • De uitslag verschijnt alleen op beide armen en op beide handen.
  • De uitslag verschijnt op één arm. Dat kan links of rechts zijn, maar nooit op twee armen tegelijk.
  • De uitslag verschijnt alleen aan de bovenkant en zijkanten van het hoofd.
  • De uitslag zit op beide benen, maar verder nergens.
  • De uitslag zit tussen het rectum en de vagina, op de onderkant van de billen of in het kruis. Deze variant kan pijn geven.
  • De uitslag veroorzaakt een jeukende, irriterende rode uitslag en pusblaasjes
  • Geen uitslag maar meer inwendige pijnen en zenuwaandoeningen.
  • Geen uitslag maar zenuwpijn en een brandend en/of doof gevoel in de benen en voeten.
  • Geen uitslag maar irritatie van zenuwen die te diep onder de huid liggen om met de vingers te kunnen aanraken.
  • Gordelroos kan verantwoordelijk zijn voor colitis.
  • Gordelroos een frozen shoulder veroorzaken.

Bepaalde voedingsmiddelen kunnen het lichaam enorm helpen bij het herstel van gordelroos met en zonder uitslag. De beste voedingsmiddelen hiervoor zijn : wilde bosbessen, kokosnoten, papaja’s, appels met rode schil, peren, artisjokken, bananen, zoete aardappel, spinazie, asperges, sla, sperziebonen, avocado’s.