De gevolgen van een inenting

Volgens de klassieke geneeskunde kan de mens, die ingeënd wordt, zich voorbereiden op rampscenario’s. Bepaalde infectieziekten kunnen dodelijk zijn of hebben door de ernstige complicaties die kunnen optreden levensbedreigende gevolgen. De basisgedachte is dat het imuunsysteem al vast geinformeerd en getraind is als de patiënt met de ziektekiem in aanraking komt. Het is inderdaad juist dat de inenting er voor zorgt dat het lchaam in contact komt met de ziekte. De niet-ingeënte mens kan ziek worden, de ingeënte mens is al ziek.

Dit gegeven wordt normaal gesproken zonder kritiek geaccepteerd, zonder over de gevolgen na te denken. De inentingsziekten genezen niet, maar blijven latent aanwezig. De ernst van de ziekte is afhankelijk van de weerstand van de patiënt. Bepaalde symptomen die eigenlijk bij het ziektebeeld van de betreffende vaccinatie horen, laten raden welke vaccinatie hier aan ten grondslag ligt. Als iemand bijvoorbeeld keer op keer een stijve nek krijgt bij een heel klein beetje tocht, kan degene een belasting hebben van de tetanusvaccinatie. Een typisch symptoom van tetanus is een stijve nek. De weerstandvan de persoon is echter nog dusdanig dat de nek niet echt blijvend stijf wordt. De tetanus laat een afgezwakte vorm van zijn symptoom zien.

Iemand anders die constant over keelpijn klaagt, kan last hebben van een inentingsbelasting van de difterie, hondsdolheid, mazelen of polio. De reguliere of homeopathische behandeling kan even aanslaan, maar helpt uiteindelijk niet. De klachten worden heviger en komen steeds vaker voor. De oplossing is een ontstoring van de inenting en de klachten zijn verdwenen. zo ook bij een klein kind met een chronische oorontsteking. Een ontstoring van de inenting kan zelfs binnen enkele minuten afname van de klachten veroorzaken.
Een ander wonderbaarlijke