Kinderen over de hele wereld beginnen “witte long syndroom” te ontwikkelen

Wat is er in hemelsnaam aan de hand? Kortgeleden kregen we berichten dat ziekenhuizen in China overspoeld werden door zieke kinderen die een aandoening hadden ontwikkeld die bekend staat als het “witte long syndroom”. Helaas vernemen we nu dat grote aantallen kinderen in de Verenigde Staten en Europa ook het “witte long syndroom” ontwikkelen. In veel van deze gevallen wordt het “witte long syndroom” veroorzaakt door “een bacteriële infectie die veel antibiotica niet kunnen bestrijden“… schrijft Michael Snyder.

Longontsteking met het ‘witte long syndroom’ – bijnaam vanwege de manier waarop de longschade op scans te zien is – wordt veroorzaakt door mycoplasma pneumoniae, een bacteriële infectie die veel antibiotica niet kunnen bestrijden.

Voorafgaand aan deze crisis waren noch ik, noch mijn collega’s ik bekend met mycoplasma pneumoniae. Volgens de officiële website van het CDC ontwikkelen de getroffenen meestal slechts “milde infecties van de luchtwegen”…

M. pneumoniae-infecties lijken op milde griep, net zoals COVID-19 dat was. Soms wordt de ziekte “wandelende longontsteking” genoemd en er wordt gezegd dat kinderen er het meest vatbaar voor zijn.

Gewone antibiotica zoals penicilline hebben geen effect op de aandoening, die naar verluidt ongeveer elke vier jaar voorkomt, meestal in de late herfst en vroege winter.

“De afgelopen vier jaar was het aantal mycoplasma-infecties extreem laag en daarom is het niet ongebruikelijk dat we nu een epidemie hebben”, zegt SSI senior onderzoeker Hanne-Dorthe Emborg. “We hebben er eigenlijk op gewacht sinds we het land sloten na de COVID-pandemie.”

Dit jaar wordt echter verwacht dat het aantal infecties hoger zal zijn dan normaal, net als in China.

“Juist omdat het aantal de afgelopen drieënhalf jaar zo laag is geweest, en er dus een groep kinderen is die geen immuniteit heeft opgebouwd, kunnen we dit seizoen waarschijnlijk ook een hogere incidentie verwachten dan wat we hebben gezien tijdens eerdere mycoplasma-epidemieën vóór de pandemie,” aldus Emborg.

Andere gerelateerde aandoeningen die de schuld krijgen van de nieuwe mycoplasma-uitbraak zijn de seizoen griep en RSV.

uit: Frontnieuws.nl

On Key