Tips bij bijnieruitputting

Maatregelen voor herstel van de bijnieren

Dieet
Natuurvoeding
Vermijd geraffineerde suiker:
Vermijd alcohol
Voldoende proteïnen
Elimineer/verminder cafeïne
Vermijd alle allergische voedingsstoffen die het systeem kunnen verzwakken en stress kunnen uitoefenen op de bijnieren.
Vasten en ontgiftings-, zuiveringsdiëten moeten vermeden worden, althans aanvankelijk.

Stress management
Slaap voldoende.
7-8 uren slaap vanaf 22 uur is veel beter voor het herstel van de bijnieren dan 8 uren vanaf 1:00.
Doe een middagdutje indien nodig, maar niet zó lang dat u ‘s nachts minder kan slapen.
Ontspanning: Ademhalings- of gepaste ontspanningsoefeningen, luisteren naar ontspannende muziek, mediteren, biofeedback.
Laat u koesteren en aanvaard affectie
Lachen
Counseling

Lichaamsoefening
Lichte tot gematigde oefening. Span u niet teveel in en begin bij een niveau dat u aan kan.

Natuurlijk licht
Ga zoveel mogelijk in de openlucht om natuurlijk licht te krijgen. Rechtstreeks zonlicht is niet nodig.
Natuurlijk licht is essentieel voor een gezonde werking van de bijnieren.
Gebruik volspectrum verlichting in huis en op het werk.

Delen:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
On Key

Gerelateerde Blogs

senior, elderly, people

Allemaal aan de statines

    Nieuw onderzoek plaatst vraagtekens bij richtlijn omtrent beginnen met statines Als je een gezonde 50-plusser bent en geen hartziekte hebt, komt het veel voor

vaccine, biochemistry, mask

Giftige stoffen in Covid-vaccins

In de coronavaccins werden vanaf het begin schadelijke stoffen aangetroffen. dr Hannes Strasser keek hoe giftig de stoffen zijn en ontdekte dat sommige helemaal niet

Vragen? Zoek in de kennisbank.