Het consult

Waar u aan moet denken voor het onderzoek

Het wordt afgeraden op de avond van de dag voorafgaande aan de meting  alcohol te drinken.
Voor de meting op de dag zelf liever niet te veel koffie drinken en indien mogelijk 48 uur voor het onderzoek geen sterk werkende medicijnen gebruiken, behalve wanneer die voor u van levensbelang zijn. Op de dag van onderzoek geen cosmetica, olie of vetten gebruiken, zeker niet op uw handen, geen crème of lotion op de huid/handen gebruiken. Het dragen van luchtige kleding is aan te bevelen, in ieder geval geen nauwe of strak zittende kleding zoals korsetten. Menstruatie is voor de diagnostiek geen probleem. Maak er echter wel melding van.
Geen panty of nylons dragen tijdens het onderzoek. De eerste test (energescreening) gaat via de blote voeten.
Kom zo rustig en ontspannen mogelijk aan, niet verhit en niet onderkoeld.
Naderhand: Denk er aan veel water te drinken

Met name het eerste consult duurt minimaal 1,5 uur. Neem dus ruimschoots de tijd. Er is niets vervelender dan dat u gestressd raakt omdat u te laat op uw volgende afspraak komt.

Belangrijk om te weten:
Tijdens onderzoek via de VEGAtest komt de klacht of aandoening als een ui tevoorschijn. De laag van de eerste schil is nog niet losgeschild of de volgende is er al. En zo gaat dit geruime tijd door totdat de causale keten eindelijk wordt blootgelegd.

Deze uienschillen kunnen ook als aandoeningsmuren worden voorgesteld die vóór de gezonde mens staan. Hierbij heeft elke doorleefde aandoening functiestoringsmuren opgetrokken. Deze moeten eerst worden afgebroken, voordat de behandelaar bij de eigenlijke oorzaak van de klachten van de patiënt kan komen.

Patiënten meten prestaties van de behandelaar altijd af aan het verbeteren van de symptomen, waarvoor ze eigenlijk bij hem/haar zijn gekomen. Daarom zijn sommige patiënten na de eerste behandelingen vooralsnog ontevreden. Want mogelijk zijn er weliswaar andere symptomen, waaraan zij ook leden (meer naar voren liggend) verdwenen, maar het verbeteren van de symptomen waarvoor zij in behandeling kwamen kan pas in de tweede of derde stap worden gerealiseerd, omdat deze aandoeningsmuren meer naar achteren liggen.
In sommige gevallen horen er meerdere aandoeningsmuren bij één enkel symptoom. Bovendien hoeven deze muren niet per definitie achter elkaar te liggen. Als bijvoorbeeld de eerste twee blauwe muren zijn genezen en afgevoerd of opgelost is, dan is de patiënt toch pas van tweederde van diens symptomen bevrijd. Het laatste derde deel kan echter pas worden behandeld als ook de daartussen liggende muur is afgebroken.

Meten met VEGAtest levert uitsluitsel op over welke van de afzonderlijke functiestoringen als eerste actueel zijn en dus kunnen worden behandeld.